昨天期末celebration, 有一場puppet show和簡單的餐會
我可愛的伊莉莎白大概因為媽媽工作關係難得見上一次,
剛來時哭得悉哩嘩啦不想跟媽媽分開
所以我非常幸運除了聚餐時間,我都跟伊莉莎白黏在一起
他不是坐在我腿上就是一直牽著我的手
最後他和爸媽來跟我道別時,還非常迅速跟我嘴對嘴親了一下
害我毫無轉向的餘地,希望不要傳染到感冒,哈哈哈

活動中爸媽召集人送了我們gift card謝謝老師的辛勞
早班媽媽還幫我們匯集小孩眼中的我們,作成小書簡,一個老師一本
底下就是所有跟我有關的話 :p

- I love Elaine because Elaine talks about Pokemon and Bakugan.
(我想這個是捏造出來的,我根本不了解皮卡秋阿這位孩子)

- Lindsay talks to Elaine about me.
(這一定是午餐小孩聽到我同事跟我竊竊私語:p)

- I liked the tea bags Elaine brought in for favorite things and I like reading
  stories with her.
(孩子有專心上課)

- Elaine is small and really nice.
(真是非常細心的觀察阿!我三個同事看到這句都分別念一次給我聽,撲)

- Elaine is special.
(是因為很矮嗎? :p 還是因為英語不太輪轉 XD)

- I love Elaine because she showed me how to make a spider wed.
(蜘蛛網是之前的一個美勞作業)

- Elaine loves me, but every time I need to sit in the steady chair I don't
  like it. (I need to sit in there for a long time.)
(前後文似乎沒有太大關連吼 :p)

- If people need a band aid, Elaine gets one for them and puts them on their
   finger. She helps people do puzzles and she reads books.
(觀察細微,孩子整天跟我要ok繃)

- I love Elaine because she can sing in Chinese.
: )

- Elaine cuddles with me and I like that.
(哈哈,應該是肥嫩嫩的小孩,我超愛跟他們抱在一起)


- I like Elaine because she has nice hair.
(其實我的頭髮非常粗糙歐~)


童言童語真的很有趣,我想放假的時候我偶爾我想起他們吧~
這是個不錯的工作環境,有一群天真可愛的小人 :p
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    EiLingElaine 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()